Kindercoaching

Begeleiding van je kind naar een blij en ontspannen leven.

Soms loopt je kind vast

Als ouder gun jij je kind dat het lekker in z’n vel zit, zelfvertrouwen heeft, een positief zelfbeeld ontwikkeld en voor zichzelf kan opkomen. Als dat even niet zo lekker loopt, kan je kind een steuntje in de rug gebruiken.

Zelfvertrouwen & vreugde

Als kindercoach bied ik een veilige en vertrouwde omgeving waarin je kind speels leert ontdekken wie het in essentie is en wat helpend is. Samen ontdekken we welke talenten je kind heeft en welke hulpbronnen het kan inzetten. Zodat je kind vol zelfvertrouwen, vreugde en met een gezonde dosis eigenwaarde in het leven staat.

Als kindercoach ondersteun ik bij

hoog gevoeligheid

weinig zelfvertrouwen

snel overprikkeld

omgaan met heftige emoties

piekeren

grenzen aangeven

voor jezelf op leren komen

slecht slapen

je plek vinden na een scheiding

beperkende gedachten ombuigen naar helpende gedachten

Zo werk ik als kindercoach

Ruimte voor je kind

Het eerste dat ik een kind bied is ruimte. Ruimte om helemaal zichzelf te zijn en te landen. Alles wat een kind ervaart mag er zijn en heeft een functie. Ook de wat minder fijne gevoelens zoals angst of piekergedachten hebben een functie, ook al is het niet helpend. Als je kind eenmaal doorheeft wat wel helpend is, is het bereid om oude niet helpende gedachten of gevoelens los te laten. Het heeft nu zelf een nieuw antwoord gevonden om met een situatie om te gaan.

Hulpbronnen en talenten

Ik ben ervan overtuigd dat elk kind alle hulpbronnen en antwoorden in zich heeft. Om zo zichzelf te helen en talenten naar boven te halen die het kan inzetten.

Kinderen zijn heel wijs. De juiste vragen stellen brengt ze in contact met hun eigen unieke antwoorden. Hoe ik dat doe? Door je kind te volgen en mee te gaan in zijn belevingswereld.

Werkvormen

Werkvormen die ik hierbij gebruik zijn: visualisatie (kracht van gedachten en gevoelens), uitbeelden van gevoelens met materialen, spel, meditatie verhalen en systemisch werk (plek in je gezin of op school).

Mijn werkwijze

Elk kind is anders en daarmee is elk coachtraject maatwerk. Jouw kind krijgt de werkwijze die passend is voor hem of haar. Hoe lang een traject duurt is niet altijd van te voren te bepalen. Mijn ervaring is dat een coachtraject tussen de 3 en 8 sessies inhoudt.

Samen kijken naar een oplossing? In een vrijblijvend oriënterend gesprek hoor ik graag waarmee ik jou en je kind kan helpen. Na dit gesprek stuur ik een intakeformulier toe dat de ouders mogen invullen. Hierna plannen we de eerste sessie in. Tussentijds is er een evaluatiemoment met de ouder(s). Indien gewenst kan er naast het coachtraject van je kind, oudercoaching worden gegeven.

Oudercoaching

Ben jij een intuïtieve en bewuste ouder en sta je open voor een diepere kijk naar jouw plek in het gezin? Voel je diep van binnen dat er meer zit achter het gedrag van je kind en jezelf, maar weet je er niet de vinger op te leggen? Je voelt je verbonden met je kind en wil graag het verschil maken. Je wilt je kind ervaringen meegeven die van waarde zijn en waardoor het innerlijk groeit.

Ben jij zo’n bewuste ouder? Dan ben je bij mij op de goede plek. Ik nodig je uit om samen met mij een kijkje in de spiegel te nemen. Een spiegel waarin als je wat langer kijkt, meer te zien is dan op het eerste gezicht lijkt.

“Onwijs bedankt wat je voor Mila (9 jaar) hebt gedaan. Heb nu een dochter die lekker zichzelf kan zijn en weet wat haar helpt om te ontspannen en haar grens aan te geven.”
– Babette –

“Na de kindercoaching bij Veronique heeft mijn zoon (8 jaar) zijn eigenwaarde en zelfvertrouwen teruggevonden. Voor mijn gevoel zat hij ineens weer helemaal ‘achter zijn ogen’ en is daar nooit meer weggegaan. Voel me dankbaar!”

– Claudia –

“Onze dochter (6 jaar) kon één ding heel goed: boos worden. Veronique heeft ervoor gezorgd dat ze nu de signalen herkent die tot boosheid leiden en dat ze hier zelf invloed op kan uitoefenen. Ook heeft mijn dochter ontdekt dat er veel meer emoties en manieren zijn om je uit te drukken. De rust en blijdschap in mijn dochter en in ons gezin is hiermee teruggekeerd.”
– Manon –

“Ik vind het fijn om bij Veronique te zijn geweest. Met haar kan ik goed praten over mijn gevoel. Ze heeft altijd van die leuke oefeningen en een aardige stem.”
– Evi (10 jaar) –

\

Kindercoach sessie: 60 minuten.

Je investering bedraagt € 75,-

\

De sessies vinden plaats in mijn fijne praktijkruimte. Een heerlijk helend en warm huisje aan de bosrand waarin ik je graag verwelkom.

Locatie: Piet Moeskopsstraat 7, 2553 RV Den Haag

Wil je leven vanuit je intuïtie, zodat je meer ontspanning en energie ervaart?